Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Förslag på intressanta diskussionsämnen 
Författare Meddelande
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Förslag på intressanta diskussionsämnen
Jag har en liten fråga till er. När jaf frågade om vad man ska göra för att få fart på forumet fick jag till svar att det gäller att försöka staeta intressanta trådar. Vad är det då som intresserar folk att diskutera? Om någon har bra tips på intreasanta diskussionsämnen får ni gärna posta dem här.

_________________
Bild
Bild


ons 08 apr 2009, 07:03
Profil WWW
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 06 apr 2009, 20:14
Inlägg: 323
Mitt EgetForum: http://pratqvarnen.egetforum.se
Inlägg Re: Förslag på intressanta diskussionsämnen
Jag anser det helt o hållet bero på vad man har för inriktning på forumet, och vilken åldersgrupp man riktar sig till. Som du vet så har jag på 15 månader skrivit över 10 000 inlägg på mitt forum, de allra flesta politiska, och de allra flesta livligt debatterade. Politik väcker känslor, och vi har haft väldigt många heta diskussioner, och där anser jag att du som adm. har ett stort ansvar att hålla ordning.

Sport i lagom mängder har också visat sig vara intressant, kan man ingenting om sport så är det lätt att finna en länk i ämnet, som man tror är intressant, för har man så många medlemmar som du har, så garanterar jag att åtminstone en tredjedel är sportintresserade.

Sex är ett svårt ämne, och diskuterar man det så skall man göra det med glimten i ögat, jag tycker det är helt förkastligt att spy galla över olika grupper, om man inte gör det på ett humoristiskt sätt.

Humor är ett alltid gångbart ämne, vitsar och klurigheter, och gärna dessutom gåtor.

Har man ett forum med en väldigt låg snittålder, så kan lekar vara det ledande ämnet, har man övervägande pensionärer så kan det vara pensionsfrågor.

Jag tror att du får titta över vad du har för medlemmar, och göra bedömningar därefter, för hur du än vrider o vänder på det, så är det dina medlemmar som skall trivas, och då måste man följa deras intressen.


ons 08 apr 2009, 20:53
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg Re: Förslag på intressanta diskussionsämnen
Väldigt intressanta synpunkter och tips du för fram South, vi borde skapa en sektion på egetforum där vi kan hjälpa folk att komma med sina forum!


tor 09 apr 2009, 00:00
Profil
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 06 apr 2009, 20:14
Inlägg: 323
Mitt EgetForum: http://pratqvarnen.egetforum.se
Inlägg Re: Förslag på intressanta diskussionsämnen
En bra ide tycker jag, det lyser igenom många inlägg här att det är ett stort problem för många.

Har faktiskt ett förslag till, sträva inte efter att få så många medlemmar som möjligt, du har ingen som helst hjälp av passiva medlemmar. Vi ger alla en chans i 24 timmar att visa sig aktiva, har vi inte hört något från dem under denna tid skriver vi till dem, och svarar de inte plockas de bort,

Idag skulle vi kunnat ha kanske upp emot 100 medlemmar om vi inte hade agerat på detta vis, idag har vi 29 medlemmar, och nästan ständigt har vi upp emot 100 + inlägg om dagen.

Men i ditt fall Skorpan, så tror jag ett de flesta av dina medlemmar söker sig till dig för det du gör reklam för, de presenterar sitt forum och är därmed nöjda, jag tror inte att många av dina medlemmar söker ett nytt forum, du har på ett mycket generöst sätt försökt hjälpa andra, och det upplever man som inriktning på ditt forum


tor 09 apr 2009, 07:43
Profil
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Förslag på intressanta diskussionsämnen
Men hej! Det är ju precis det här som jag också har efterlyst! Läs igenom det här en gång till ifall du skulle ha råkat glömt mitt inlägg: frascha-upp-off-topic-delen-t6302.html

_________________
Bild
Bild


mån 13 apr 2009, 14:13
Profil WWW
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 121
Mitt EgetForum: http://ulrocks.egensajt.se
Inlägg Re: Förslag på intressanta diskussionsämnen
Men... forum startas ju oftast för att få en mötesplats runt ett speciellt intresseområde. Då är det väl lämpligt att man startar trådar som handlar om just det som forumet är inriktat på? Har det bara börjat så finns det säkert en oändlig möjlighet till nya frågor och synpunkter. :D


sön 07 jun 2009, 18:48
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 308
Mitt EgetForum: http://www.spelnyheter.webbland.se
Inlägg Re: Förslag på intressanta diskussionsämnen
på mitt forum består 50 % av mina inlägg.

Mitt forum handlar om spel och därför är det just mest om spel. Men även andra saker som jag finner intressant och andra säkert också gör.

_________________
välkommen att besöka ...
www.spelnyheter.webbland.se


fre 12 jun 2009, 18:11
Profil
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 7 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010
phpBB SEO
[ Time : 0.083s | 16 Queries | GZIP : Off ]