Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Utloggad hela tiden 
Författare Meddelande

Mitt EgetForum: skoda.egetforum.se
Svara med citat
Inlägg Utloggad hela tiden
Hej

Har märkt att jag hela tiden blir utloggad från mitt forum, FAST jag har kryssat i "logga in mig automatiskt"
Detta även på dator och mobil.

Skulle ni kunna titta på det ?

www.skoda.egetforum.se

mån 03 apr 2017, 14:32
Rapportera detta inlägg

Mitt EgetForum: SwedishSurvivalist.egetforum.se
Svara med citat
Inlägg Re: Utloggad hela tiden
Detta styrs av cookies.

Det innebär att du måste godkänna att cookies lagras på din dator/telefon för att detta skall fungera. Sedan kan du också ha inställt i dina foruminställningar att det skall göras en IP-kontroll. det är en säkerhetsfunktion som innebär att en inloggning inte skall kunna "tas över" av någon annan och "flyttas" till ett annat IP. Om det är aktiverat så är det troligt att automatisk inloggning bara fungerar om du kommer tillbaka från samma enhet med samma IP. Annars måste du nog logga in på nytt. Så att stänga av IP-kollen och att se till att cookies är tillåtna är det du bör kolla först.

Normalt kan man få hjälp av sin webb-läsare (jag använder FireFox) så att den kommer ihop gamla inloggningar och lösenord. Det kan vara användbart som komplement eller alternativ till cookies och IP-kontroll.

mån 03 apr 2017, 15:40
Rapportera detta inlägg
Profil WWW

Mitt EgetForum: skoda.egetforum.se
Svara med citat
Inlägg Re: Utloggad hela tiden
Skogsbonde skrev:
Detta styrs av cookies.

Det innebär att du måste godkänna att cookies lagras på din dator/telefon för att detta skall fungera. Sedan kan du också ha inställt i dina foruminställningar att det skall göras en IP-kontroll. det är en säkerhetsfunktion som innebär att en inloggning inte skall kunna "tas över" av någon annan och "flyttas" till ett annat IP. Om det är aktiverat så är det troligt att automatisk inloggning bara fungerar om du kommer tillbaka från samma enhet med samma IP. Annars måste du nog logga in på nytt. Så att stänga av IP-kollen och att se till att cookies är tillåtna är det du bör kolla först.

Normalt kan man få hjälp av sin webb-läsare (jag använder FireFox) så att den kommer ihop gamla inloggningar och lösenord. Det kan vara användbart som komplement eller alternativ till cookies och IP-kontroll.

Detta har funkat innan men efter den dagen då dom hade underhåll på forumen, så har det börjat logga ut mig .
Men för säkerhets skull så kan man ju ändå kolla upp det du säger.

Jag använder Safari på min Mac och jag "tror" att cookies är tillåtet, ( hur kollar man detta annars )
Samt det du säger med IP-Kontroll.... vart kollar jag det ?

( PS: Kom på nu att jag har bara använt datorn hela dagen till att titta in på forumet och är hemma, så det borde ju vara samma ip, men ändå har jag blivit utloggad )

MVH

mån 03 apr 2017, 17:43
Rapportera detta inlägg
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 3 inlägg ]