Kategoriregler


Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.



Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 14 inlägg ] 
Medlemmar får logga in två gånger 
Författare Meddelande

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 41
Inlägg Medlemmar får logga in två gånger
Ett par användare verkar lida av samma problem. Jag citerar en forummedlem som beskriver ingående:

Jag har sedan stinsen bytte URL upplevt att forumet uppför sig som om det finns en bugg. När jag klickar på "Logga in" får jag precis som tidigare upp sidan där man loggar in, men efter att ha loggat in så är jag fortfarande inte inloggad, det står alltså fortfarande "Logga in". Jag klickar på detta en gång till och åter kommer jag till sidan där jag ska logga in, loggar in och då är jag inloggad.
Men, när jag då klickar på "Nya inlägg sedan ditt senaste besök" så finns inga sådana trots att jag sen ser att nya inlägg gjorts sedan sist jag var inte. Alltså bör forumet ha registrerat den första misslyckade inloggningen trots att jag inte blev inloggad och därför finns där ju inga nya inlägg sedan dess när jag loggar in andra gången.

Dessutom så fick jag dom första gångerna upp ett Windows-meddelande om något i stil med "ladda POST-DATA för sidan", minns inte exakt vad där stog. Detta meddelande dyker inte upp numera.

Loggar jag in via gamla URL:en så uppstår inte dessa problem. Har kört med Firefox hela tiden.


Vad kan detta vara för tjall? Uppenbarligen har det dykt upp efter att jag bytte till min egen domän, men alla verkar inte ha problem.


lör 27 okt 2007, 10:35
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 41
Inlägg 
Ingen som kan hjälpa mig? Forumet heter stinsen.forumportal.se och jag bytte till min domän www.stinsensforum.se häromdagen.


sön 28 okt 2007, 00:07
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg 
Detta är ett typiskt cookie problem och be alla dina användare tömma cache och cookies i webbläsaren.


sön 28 okt 2007, 11:06
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 41
Inlägg 
Det har jag redan bett dem att göra, och det har tydligen inte gett någon förbättring. Nu är det fem-sex till som har samma problem. Vad göra?


sön 28 okt 2007, 11:56
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg 
Ja, tyvärr finns det inget att göra. Problem med cookies är ett inbyggt typiskt problem med phpbb2 och andra webb programvaror och tyvärr krånglar många webbläsare även om man har rensat cookies. En sak vi dock försöka göra och det är att byta namnet på den cookie som gäller för inloggning. Saken är också den att du har angivit adressen: stinsensforum.se i inställningar, och phpbb2 är byggt att gå till stinsensforum.se när man loggar in. Om någon däremot kommer in till forumet från adressen www.stinsensforum.se så kommer cookien att sättas till fel domän när man loggar in. Därför rekommenderar jag att du väljer www.stinsensforum.se istället för stinsensforum.se.


sön 28 okt 2007, 14:14
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 41
Inlägg 
Ok, gör jag det under "konfiguration" eller "egen domän"? Skall jag göra något med "cookie-inställningar" under "konfiguration" kanske?


sön 28 okt 2007, 17:26
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg 
Cookie har vi ändrat, och du kan ändra domänen under egen domän.


sön 28 okt 2007, 19:47
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 41
Inlägg 
Tack, nu får vi hoppas att det fungerar!


sön 28 okt 2007, 20:41
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 41
Inlägg 
Nu verkar det vara dags igen, ett par medlemmar har problem med att logga in. Jag har fortfarande adressen stinsen.forumportal.se öppen, medan den nya adressen är www.stinsensforum.se. Kan detta ställa till det?


tis 06 nov 2007, 09:06
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg 
Japp, phpbb2 har bara stöd för inloggning på en domän så kommer man från stinsensforum.se eller från stinsen.forumportal.se blir det strul, du kan ju sätta en forward från stinsen.forumportal.se till www.stinsensforum.se i inställningarna för domänen i ditt forum.


tis 06 nov 2007, 13:00
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 41
Inlägg 
Tack, då har jag fixat det. Nu kan jag helt plötsligt inte logga in i administrationspanelen längre, klickar jag på länken till den längst ner så kommer jag bara till forumets förstasida igen. Kan du hjälpa mig med detta också?


tis 06 nov 2007, 13:57
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg 
Så, prova igen nu.


tis 06 nov 2007, 14:31
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 41
Inlägg 
Än en gång, stort tack! Supporten här kan man verkligen lita på, känns skönt.


tis 06 nov 2007, 14:36
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg 
Fint att det fungerar och tack ska du ha för det Johan J, känn dig alltid välkommen hit med ev. problem! ;)


tis 06 nov 2007, 14:46
Profil
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.   [ 14 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010
phpBB SEO
[ Time : 0.085s | 16 Queries | GZIP : Off ]