Kategoriregler


Du måste skriva adressen för ditt forum när du ber om support, annars är risken stor att ditt inlägg blir raderat.



Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 3 inlägg ] 
Insticksprogram 
Författare Meddelande
Support
Support
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 1595
Ort: Stockholm
Mitt EgetForum: www.egetforum.se
Inlägg Insticksprogram
För att aktivera "Akismet" fick jag bli medlem på wordpress.com och skaffa koden som behövdes till detta (WordPress.com API key). Verkar vara en jättebra funktion.

"Hello Dolly" är inget att ha, tycker jag. Nonsens och dessutom på engelska så många inte förstår.

_________________
"I have my shit together... I just can't remember where I put the pile."


tis 12 feb 2008, 18:27
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg 
Bra, ge gärna mer synpunkter på aktuella insticksprogram.


tis 12 feb 2008, 19:10
Profil
Support
Support
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 1595
Ort: Stockholm
Mitt EgetForum: www.egetforum.se
Inlägg Re: Insticksprogram
SvartaKatten skrev:
"Hello Dolly" är inget att ha, tycker jag. Nonsens och dessutom på engelska så många inte förstår.

Man kan ju för all del ersätta texten i "Hello Dolly" med vilken text som helst på svenska i stället, om man vill ha lite slumpvis text uppe i panelen. Jag prövade att ändra i filen, och sen såg jag att jag har ju inte skrivrättigheter till filen. Hann i alla fall skriva detta, om någon skulle vilja pröva:

[hide=Klicka för: Texten till dikten Tomten av Viktor Rydberg]// Texten till dikten Tomten av Viktor Rydberg
$lyrics = "Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma. Alla sova i enslig gård djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban, snön lyser vit på fur och gran, snön lyser vit på taken. Endast tomten är vaken.
Står där så grå vid ladgårdsdörr, grå mot den vita driva, tittar, som många vintrar förr, upp emot månens skiva,
tittar mot skogen, där gran och fur drar kring gården sin dunkla mur, grubblar, fast ej det lär båta, över en underlig gåta.
För sin hand genom skägg och hår, skakar huvud och hätta — »nej, den gåtan är alltför svår, nej, jag gissar ej detta»
Slår, som han plägar, inom kort slika spörjande tankar bort, går att ordna och pyssla, går att sköta sin syssla.
Går till stängslet för lamm och får, ser, hur de sova där inne. Går till hönsen, där tuppen står stolt på sin högsta pinne.
Karo i hundbots halm mår gott, vaknar och viftar svansen smått, Karo sin tomte känner, de äro gode vänner.
Tomten smyger sig sist att se husbondfolket det kära, länge och väl han märkt, att de hålla hans flit i ära.
Barnens kammar han sen på tå nalkas att se de söta små, ingen må det förtycka. Det är hans största lycka.
Så har han sett dem, far och son, ren genom många leder slumra som barn, men varifrån kommo de väl hit neder?
Släkte följde på släkte snart, blomstrade, åldrades, gick — men vart? Gåtan, som icke låter gissa sig, kom så åter!
Tomten vandrar till ladans loft. Där har han bo och fäste högt på skullen i höets doft, nära vid svalans näste.
Nu är väl svalans boning tom, men till våren med blad och blom kommer hon nog tillbaka, följd av sin näpna maka.
Då har hon alltid att kvittra om månget ett färdeminne, intet likväl om gåtan, som rör sig i tomtens sinne.
Genom en springa i ladans vägg lyser månen på gubbens skägg, strimman på skägget blänker, tomten grubblar och tänker.
Tyst är skogen och nejden all, livet där ute är fruset, blott från fjärran av forsens fall höres helt sakta bruset.
Tomten lyssnar och, halvt i dröm, tycker sig höra tidens ström, undrar, varthän den skall fara, undrar, var källan må vara.
Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma. Alla sova i enslig gård gott intill morgontimma.
Månen sänker sin tysta ban, snön lyser vit på fur och gran, snön lyser vit på taken. Endast tomten är vaken.";[/hide]

_________________
"I have my shit together... I just can't remember where I put the pile."


tor 14 feb 2008, 10:07
Profil
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.   [ 3 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010
phpBB SEO
[ Time : 0.086s | 16 Queries | GZIP : Off ]