Kategoriregler


En tråd per forum! Endast för forum skapade hos oss, andra forums presentationer modereras och vid upprepade överskridelser kan användaren varnas eller bannas.



Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 79 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Gör ditt forum synligt! 
Författare Meddelande
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Ja, jag fick en ny medlem i morse! Igen! Kan ni tänka er? Det här är helt fantastiskt! Trots att det här forumet inte har varit öppert lika länge som Pet Shop Boys Lovers och inte alls har lika många medlemmar är det ändå betydligt mer aktivt. Vad beror det på kan ni fatta det? Visserligen vet jag att de sa de när jag försökte göra reklam för mitt forum på ett egelskt reklamforum att det är mycket enklare att få igång ett allmänt forum som inte har någon specialinriktning. Är det verkligen så? Vad tror ni?

_________________
Bild
Bild


tor 19 mar 2009, 13:26
Profil WWW
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Vet ni vad? Det har hänt något riktigt roligt på Synligt! Vi har fått vårt första postutbyte! Det är så härligt att se att det fungerar!

_________________
Bild
Bild


fre 20 mar 2009, 16:00
Profil WWW
Support
Support
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 1595
Ort: Stockholm
Mitt EgetForum: www.egetforum.se
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Vad innebär postutbyte?

_________________
"I have my shit together... I just can't remember where I put the pile."


fre 20 mar 2009, 16:25
Profil
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Okej, jag ska försöka förklara. Det är jättebra att du säger till om det är något du inte förstår, så ska jag försöka förklara så gott jag kan. Så här går det till:
Du öppnar en ny tråd i den här kategorin och frågar om någon vill ha postutbyte med dig. I din fråga skriver du ett antal poster t ex 5-5 och då betyder det att om du postar 5 gånger i det forumet du har utbyte med ska den som du har utbyte med posta lika många gånger hos dig. Det är helt enkelt ett sätt att öka aktiviteten.

_________________
Bild
Bild


fre 20 mar 2009, 17:24
Profil WWW
Support
Support
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 1595
Ort: Stockholm
Mitt EgetForum: www.egetforum.se
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Låter som en bra ide för nystartade forum :)

_________________
"I have my shit together... I just can't remember where I put the pile."


fre 20 mar 2009, 23:20
Profil
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Ja, precis och det är just vad det är till för. Det finns länkutbyte och registreringsutbyte också som fungerar på exakt samma sätt! ;-)

_________________
Bild
Bild


lör 21 mar 2009, 02:07
Profil WWW

Blev medlem: lör 03 jan 2009, 15:10
Inlägg: 64
Mitt EgetForum: http://ulvspelet.egetforum.se/board/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Nu har jag en fråga angående ditt forum.....
Om jag vill göra mitt forum synligt och lägger in det på ditt forum, vad tjänar jag på det?
Jag undrar bara vilka användare jag kan nå via ditt forum....vilka använder ditt forum och hur lätt är det att hitta det? Hur når jag shih-tzu älskare och ulvspelare via ditt forum....annonseras det på något sätt efter vilka som lägger in sina forumsadresser, och hur hittar du målgrupperna för att visa och synliggöra de olika foum?

_________________
http://ulvspelet.egensajt.se/board/


lör 21 mar 2009, 13:36
Profil
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Nej, det spelar ingen roll. Alla är lika välkomna. Det du kan tjäna på är att du gör reklam på ett ställe till och ännu så länge är mitt foprum inte så stort. så du skulle ha mycket lättare att nå shih-tzu-(sa jag rätt nu?) älskare vi a mitt forum än om du t ex gjorde reklam på ett engelspråkigt reklamforum. Nej, det a nnonseras inte efter någon speciell målgrupp eller nåt sånt.
Jag hoppas att detta ska vara tillräckligt bra svar på dina frågor och att du kan hitta de användare du vill ha genom att göra ditt forum synligt hos oss. Dock ska jag erkänna att jag inte vet ett dugg om vad shih-tzu är, men det lär nog visa sig så småpningom. Vi håller dörrarna öppna för alla olika sorters forum. Stora som små.

_________________
Bild
Bild


lör 21 mar 2009, 13:55
Profil WWW

Blev medlem: lör 03 jan 2009, 15:10
Inlägg: 64
Mitt EgetForum: http://ulvspelet.egetforum.se/board/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Ok, tack för ditt svar, men jag förstår ändå inte hur det är upplagt riktigt....

Ska se om jag kan förklara hur jag tänker och vad det är jag frågar efter.

Jag driver ett litet företag(irl), hundtrim, och låt oss säga att jag vill göra reklam och tala om att jag finns.
Jag sätter in en annons i ett reklamblad där även andra företagare gör reklam, men detta blad delas endast ut till de företag som annonserar i bladet.....det enda jag lyckats med då är ju att göra mitt företag synligt bland andra företagare som sitter i samma situation som mej - vill ha nya kunder. Visst kan det råka sig så att rörmokaren har en hund som behöver trimmas, och jag behöver lägga nya rör, men jag har ju inte gjort mitt företag synligt för den målgrupp jag vill.
Det jag behöver då är ett reklamblad som delas ut till fler än andra annonsörer för att nå min målgrupp.....

Så det jag undrar är hur ditt forum "delas" ut till fler än bara de som driver egna forum? Hur "promotar" du ditt forum som gör att mitt forum blir synligt?

_________________
http://ulvspelet.egensajt.se/board/


lör 21 mar 2009, 14:35
Profil
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Jaså, då förstår jag dig lite bättre. Nej, mitt forum är helt enkelt till för att hjälpa alla som har egna små som stopra forum och vill få lite högre aktivitet där. Jag promotar endast här genom egetforums suupport plus att jag har fått hjälp med en banner som jag lägger i min signatur när jag besöker andra forum. Detta på grund av att det idag inte finns något annat bra reklamfprum på svenska som just syftar till att hjälpa igång andra forum med att få igång dem. Internationellt finns det hur många såna här forum som helst, men inte på svenska. Det jag kan hjälpa till med är att göra ditt forum synligt, men inte ditt företag.

_________________
Bild
Bild


Senast redigerad av skorpion76 fre 29 maj 2009, 12:27, redigerad totalt 1 gång.



lör 21 mar 2009, 15:46
Profil WWW

Blev medlem: lör 03 jan 2009, 15:10
Inlägg: 64
Mitt EgetForum: http://ulvspelet.egetforum.se/board/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
skorpion76 skrev:
Jaså, då förstår jag dig lite bättre. Nej, mitt forum är helt enkelt till för att hjälpa alla som har egna små som stopra forum och vill få lite högre aktivitet där. Jag promotar endast här genom egetforums suupport plus att jag har fått hjälp med en banner som jag lägger i min signatur när jag besöker andra forum. Detta på grund av att det idag inte finns något annat bra reklamfprum på svenska som just syftar till att hjälpa igång andra forum med att få igång dem. Internationellt finns det hur många s¨åna här forum som helst, men inte på svenska. Det jag kan hjälpa till med är att göra ditt foprum synligt, men inte ditt företag.

Nej, jag menar inte att göra mitt företag synligt, det var en parallell för att du skulle förstå vad jag menar....
Jag undrar hur mitt forum blir synligt och når min målgrupp om jag lägger in det på ditt forum.
Att det bli synligt för de som också driver forum som är i samma sits som jag - dvs vill ha fler användare - gör ju inte mitt forum synligt för min målgrupp......
Det jag isåfall skulle behöva är att lägga mitt forum på ett ställe som vänder sig till både de som driver forum och till avändare som söker forum passande deras intresse......som jag ser det riktar sig ditt forum bara åt ena hållet och då förstår jag inte riktigt poängen, därav min parallell med att synliggöra mitt företag.

Din grundidé är bra, och som du säger så kan det behövas ett bra forum för att synliggöra nystartade forum, men om det ska fungera måste ditt forum även vända sig till potentiella användare för de som annonserar i ditt forum.....hänger du med hur jag menar?
Lyckas du knäcka den biten, så tror jag att du får ett populärt och fungerande forum.......
För min del väljer jag nog att personligen sprida mina forum på ställen jag vet att målgrupperna för dessa intressen finns, känner att det tar så mycket tid att jag inte har tid att lägga på andras forum.
Om du kommer på en bra plan som gör att forum som läggs på ditt forum blir synliga, så hojta till, då kommer jag garanterat att bli medlem.

_________________
http://ulvspelet.egensajt.se/board/


lör 21 mar 2009, 16:13
Profil
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Den frågan har jag dessvärre inget bra svar på, men jag kan berätta för dig att jag faktiskt hade exakt samma problem aom du beskriver nu när jag försökte göra mitt engelskspråkiga forum (det om Pet Shop Boys) synligt och få så många användare som möjligt. Då hängde jag också på ett sånt här reklamforum. Problemet då var att nästan ingen sa sig ha en aning om vilka Pet Shop Boys var. Visst vet jag att det finns hemsidor och st'ällen där man kan diskutera dem och deras musik, men sanningen att säga blev jag bannad från ett sånt forum och i och med det fick jag dåligt rykte av de andra som hängde där. Inte av alla, för det finns några stycken som har härt av sig sen efteråt, men av henne som drev det första forumet och av dem som stod närmast henne.

_________________
Bild
Bild


lör 21 mar 2009, 16:29
Profil WWW
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Nu har jag lagt till mitt reklamforum i Forumportalen. :D

_________________
Bild
Bild


tis 24 mar 2009, 10:07
Profil WWW
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
En medlem till! Yahoo!

_________________
Bild
Bild


tis 07 apr 2009, 11:29
Profil WWW
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
En ny medlem idag igen! Wow!

_________________
Bild
Bild


fre 24 apr 2009, 06:06
Profil WWW
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 06 apr 2009, 20:14
Inlägg: 323
Mitt EgetForum: http://pratqvarnen.egetforum.se
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Du har väl runt 35 medlemmar nu på ditt forum Skorpan alla har fått möjlighet att annonsera sitt forum, men ytterst få har återvänt sedan dess. Måste säga att jag tycker det är svagt, nog skulle vi väl alla någon gång kunna titta in hos dig och skriva något i dina många forum , skulle vi inte alla kunna hjälpa till med detta :?:


fre 24 apr 2009, 14:21
Profil
phpBB proffs
phpBB proffs
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 1745
Ort: Karleby/Finland
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Jag har skrivit massvis där jämfört med många andra. ;)

_________________
Svensk översättning av guide för moderatorspanelen phpBB3: --> http://phpbb3.fi/tut/viewforum.php?f=5
Om behörighetssystemet i phpBB3: http://phpbb3.fi/tut/viewforum.php?f=29

Skaffa dig Ubuntu, för snabbare surfning och uppstart av datorn! svenska Ubuntu-forumet hjälper dig med precis allt!


fre 24 apr 2009, 20:47
Profil WWW
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
South skrev:
Du har väl runt 35 medlemmar nu på ditt forum Skorpan alla har fått möjlighet att annonsera sitt forum, men ytterst få har återvänt sedan dess. Måste säga att jag tycker det är svagt, nog skulle vi väl alla någon gång kunna titta in hos dig och skriva något i dina många forum , skulle vi inte alla kunna hjälpa till med detta :?:
Ja, jag håller verkligen med dig Michael! Jag undrar också varför ingen skriver något.

_________________
Bild
Bild


lör 25 apr 2009, 15:52
Profil WWW
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
Peetra skrev:
Jag har skrivit massvis där jämfört med många andra. ;)
Ja, du har verkligen varit duktig, Peetra!

_________________
Bild
Bild


lör 25 apr 2009, 15:53
Profil WWW
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Gör ditt forum synligt!
I Klotterplanket som kategorin för övriga diskussioner heter kan man diskutera det här:

  • Nyhetsbladet - senaste nytt
  • Nostalgi - gobitar från igår
  • Religion & Liv
  • Datorer & Teknik (IT & Internet, Spel)
  • Din Kropp & Hälsa (Sport & Fritid, Mode & Kläder)
  • Kultur & Nöjesliv (Böcker, TV/Film)
  • Musik & Artister
  • Vänner & Familj (Husdjur)
  • Aex, Samlevnad & Relationer (Killsnack, Tjejsnack)
  • Forumslekar (Evighetsmaskinen, Tävlingar & Poönglekar)
  • Övrigt

_________________
Bild
Bild


lör 02 maj 2009, 17:52
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.   [ 79 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010
phpBB SEO
[ Time : 0.077s | 18 Queries | GZIP : Off ]