Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.  [ 6 inlägg ] 
Ful reklamkupp! 
Författare Meddelande

Blev medlem: sön 18 jan 2009, 23:33
Inlägg: 2
Svara med citat
Inlägg Ful reklamkupp!
Ni har just ändrat reklamreglerna utan att förvarna om det. Nu sitter en stor reklamblaffa rakt i blickfånget i gästboken, tidigare längst ner. Flytta omedelbart ner reklamen där den var förut och var inte så gnidna! Om ni inte har ändrat detta inom tre dagar så byter jag gästbok till någon annan, det finns ett flertal att välja bland på Internet. Jag vill uppmana övriga användare att reagera mot den här typen av översitteri.

Anv. 2106


sön 18 jan 2009, 23:54
Rapportera detta inlägg
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Svara med citat
Inlägg Re: Ful reklamkupp!
Jag förstår din frustration, men jag ska vara helt ärligt med dig, jag tycker varken det handlar om översitteri eller reklamhysteri, utan det handlar endast om att få in tillräckligt för att täcka våra kostnader.

Vi inte har lagt på extra reklam för att vi är gnidna. gästboken.com har gått med förlust sedan starten och gästböckerna ligger på en dedikerad server som är allt annat än gratis. Vi har runt 6000 gästböcker och dom har givit oss i snitt 1,29 $/dagen och totalt 23 $ nu i januari.

Vi har haft gästböcker helt utan reklam 2004-2006, sedan har vi haft en banner i botten som har givit 1,29 $ om dagen som motsvarar ungefär totalt 10,80 kr för alla 6000 gästböcker om dagen. Problemet med en banner i botten är att ingen klickar på den.

Om det är så att du väljer att lägga din gästbok på en annan server så vore det väldigt tråkigt och synd, så fort den kampanj som ligger just nu på gästböckerna är över kommer vi titta på att ta bort reklamen igen och endast ha en banner i botten. Den kampanj som vi har lagt in är kort och kom i fredags och vi hade tyvärr inte tid att förvarna eller berätta om ändringen, utan vi valde att dra nytta av den direkt.

Men tänk på att vi endast tar 50kr/året för en reklamfri gästbok och jag tror det är det billigaste på marknaden och nu när vi för 3 dagar sedan införde ett helt otroligt effektivt spamskydd så tycker vi att det måste vara värt det priset.

Olzzon är en av de mest populära gästböckerna och hur tycker du detta ser ut som exempel med en jätteplaffa till reklam i toppen?
http://www3.olzzon.com/g/g.php?a=s&i=g32-06591-1b


mån 19 jan 2009, 00:10
Rapportera detta inlägg
Profil

Blev medlem: sön 18 jan 2009, 23:33
Inlägg: 2
Svara med citat
Inlägg Re: Ful reklamkupp!
Ni har ju verkligen hittat ett extremexempel på reklam som är värre än er egen. Men det här är egentligen bara droppen, jag är trött på det ständiga strul som är förknippat med gastboken.com. Om ni åtminstone hade lagt in en stationär reklam, som inte hela tiden blinkar och växlar. Nej, jag är på väg ut, till andra reklamfria, betesmarker. Jag får åtminstone tacka för snabbt svar (efter irritationen över att behöva registrera mig för att ens få skriva i ert supportforum).

Anv. 2106


mån 19 jan 2009, 07:34
Rapportera detta inlägg
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Svara med citat
Inlägg Re: Ful reklamkupp!
Vi skulle gärna byta ut reklamen mot någon annan, men den reklam vi har lagt på nu ger runt 100gr mer än någon annan reklam, det är därför vi la på just den. När det gäller supportforumet har vi just lagt supporten här för att kunna ge snabbare och bättre support, just för att undvika strul, nackdelen är naturligtvis att man måste registrera sig här.

Alla gästböcker är reklamfria tills dom blir stora eller kända nog, ska du flytta igen när nästa gästbok lägger på reklam? En reklamfri gratis gästbok eller internettjänster går inte att driva i längden.

Men jag har svårt att förstå din ovilja, med nya reklamen med att inte betala 50kr för ett helt år.


mån 19 jan 2009, 10:05
Rapportera detta inlägg
Profil

Blev medlem: tis 20 jan 2009, 20:34
Inlägg: 1
Mitt EgetForum: http://www.bollebygdsbk.se
Svara med citat
Inlägg Re: Ful reklamkupp!
Hej,

jag är också irriterad på reklamen som kom in i vår gästbok nu i dagarna. Vi vill inte ha reklam där. Om jag betalar 50 kr. Slipper jag all reklam på sidan då?

Hälsningar

Barbro


tis 20 jan 2009, 20:41
Rapportera detta inlägg
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Svara med citat
Inlägg Re: Ful reklamkupp!
bbhk skrev:
Om jag betalar 50 kr. Slipper jag all reklam på sidan då?


Javisst, reklamen ska försvinna direkt, annars är det bara att höra av sig igen. 50kr reklamfritt för ett helt år.


tis 20 jan 2009, 21:21
Rapportera detta inlägg
Profil
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Denna tråd är låst, du kan inte redigera inlägg eller besvara den.   [ 6 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010
phpBB SEO
[ Time : 0.082s | 16 Queries | GZIP : Off ]