Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Flyttad: Varningsmejl stämmer ej. 
Författare Meddelande
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 29 mar 2009, 22:20
Inlägg: 31
Ort: Skåne
Mitt EgetForum: http://forum.tornevall.net
Inlägg Flyttad: Varningsmejl stämmer ej.
Jag tycker att situationen är ganska absurd och hela idén med flera ansvarskonton försvinner helt med de här konstiga påhitten. Dessutom brukar man, om man har ett forum man är nöjd med, sällan behöva gå in och göra några drastiska ändringar i adminpanelen. Varför skulle man liksom? Dessutom, när man väl går in i adminpanelen - för att göra något så enkelt som att rätta till smilies som av någon anledning inte kunde återställas från backuper, så går inte det. Nej, istället blir man blockerad av ett spamfilter som blivit lite paranoid för att antalet smilies som laddas in är för många och det gillas inte. Supportforumet lovar då att de skall se över felet, men inget händer på flera månader. Likaså dyker det senare upp ett du-måste-visa-annonser-annars-får-du-en-popup. Som naturligtvis inte heller fungerar, men där admin bestämt påpekar att det visst fungerar. För att sedan ta bort scriptet igen. För att det inte har fungerat.

Allvarligt, vad är det frågan om?

Ibland får jag känslan av att folk som har sina forum på forumportal cyniskt betraktas som handikappade idioter.


lör 27 feb 2010, 13:39
Profil ICQ WWW
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg Re: Flyttad: Varningsmejl stämmer ej.
TMM, jag ställer samma fråga dig till, ditt inlägg som är ett generellt klagomål som du borde ha skrivit i denna kategori istället för att ha svarat på en annans problem känns rätt absurt.

Sen måste du ta bort den länk du har i din profil här på supportforumet eftersom länken inte är till ett forum hos oss.

Om du just nu har problem med ett specifikt forum så var snäll istället och beskriv konkret vilka problem du har istället under Felrapportering av phpbb3 så ska vi hjälpa dig där.


lör 27 feb 2010, 14:24
Profil
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 29 mar 2009, 22:20
Inlägg: 31
Ort: Skåne
Mitt EgetForum: http://forum.tornevall.net
Inlägg Re: Flyttad: Varningsmejl stämmer ej.
Att jag skrev i den tråd som inlägget flyttades från först, beror mest på att det handlade om samma forum, dvs bbl.forumportal.se. Mig veterligen går det fortfarande exempelvis inte att administrera smileys, utan att era filter dödar anslutningen under en period. Det borde väl ha varit rätt konkret beskrivet? :)

När man försöker beskriva ett problem så pass ingående att det borde bli uppenbart vad som är fel, så får man sig i princip en smäll i ansiktet som om man vore en idiot (eller så händer ingenting alls) - trots att jag på grund av detta har för vana att extremdetaljera vart felen inträffar... Jag förstår naturligtvis att ni får in många anmälningar som är falsklarm eller information som saknar grund - jag vet ju själv, då jag suttit i kundtjänst, hur cynisk man kan bli ibland - men ibland måste ni väl även kunna lyssna på vad man säger?

Men med risk för att återupprepa mig så handlade min irritation om just:

1. Adblock-scriptet ni lade in som var FELSCRIPTAT trots att det påstods att det inte var så
2. Det går inte att gå in i admin-kontrollpanelen och rätta till trasiga smileys för då tar brandväggsfiltren vid. Man blockeras alltså redan när man försöker lista dem

Eller är punkt två åtgärdad så att man kan gå in nu?


lör 27 feb 2010, 17:30
Profil ICQ WWW
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 29 mar 2009, 22:20
Inlägg: 31
Ort: Skåne
Mitt EgetForum: http://forum.tornevall.net
Inlägg Re: Flyttad: Varningsmejl stämmer ej.
Förresten så går det inte att ta bort forumlänken från profilen...

Fältet “Min EgenSajt” är för kort, minst 10 tecken krävs.


lör 27 feb 2010, 17:32
Profil ICQ WWW
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg Re: Flyttad: Varningsmejl stämmer ej.
bbl.forumportal.se består väl av mer än 10 tecken?
och när det gäller dina 2 punkter så är svaren jag kan ge:
1: Vi la in det bästa skript vi hittade, och jag hittade själv inga problem med skriptet, men eftersom man hade problem med skriptet om man hade lagt lagt in noscript i tex ff3 och fick problem så tog vi bort skriptet.
2: För att kunna lösa detta problem måste vi ta bort befintliga brandväggar och köpa nya vilket vi inte har resurser att göra i nuläget tyvärr.

Vad vi kan göra är att vi återställer phpbb3's orginal smilies i forumet.


Edit: Jag gick just in i forumet och listade flera ggr upp smilies i kontrollpanelen och blev inte blockerad så försök igen.


lör 27 feb 2010, 18:58
Profil
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 5 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010
phpBB SEO
[ Time : 0.071s | 16 Queries | GZIP : Off ]