Kategoriregler


Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.



Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
Egen logo [delad tråd] 
Författare Meddelande

Blev medlem: tis 30 nov 2010, 16:06
Inlägg: 17
Mitt EgetForum: http://tokiohotelplace.egetforum.se
Inlägg Egen logo [delad tråd]
Jag har problem med min logo. Jag laddade upp den men den sitter ju inte helt rätt och jag försöker hitta HTML kod till att rätta till detta, men det finns ju ingenting?
www.tokiohotelplace.egetforum.se
Dessutom har jag inte senaste versionen och det fungerar inte att uppdatera? Men främst vill jag ha hjälp med min logo. Vad skall jag göra för att fixa detta? Finns det någon vänlig själ där ute som kan fixa mitt problem? =)


tis 30 nov 2010, 21:36
Profil

Blev medlem: tis 30 nov 2010, 16:06
Inlägg: 17
Mitt EgetForum: http://tokiohotelplace.egetforum.se
Inlägg Re: Egen logo
Sen har jag en till liten fråga, eftersom jag inte hittar några forum om det och det verkar inte som jag kan skapa nya trådar :?: Så jag postar den här om det går bra? Annars bara flytta den helt enkelt.
Hur skriver jag i portalen jag har skapat? Förstår inte riktigt hur och jag har tittat i administrationpanelen men där står det ju inget vettigt precis :shock: Hjälp med detta också.

Sen kan jag inte få mina visningsbilder att fundera. Som störst har jag: 115 x 140 och minsta: 100 x 100 och jag har testat från 1200 KiB till 8500 KiB men det fungerar inte. Vad skall jag göra?


tis 30 nov 2010, 22:25
Profil
Support
Support
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 1595
Ort: Stockholm
Mitt EgetForum: www.egetforum.se
Inlägg Re: Egen logo
Bomberdumb skrev:
Jag har problem med min logo. Jag laddade upp den men den sitter ju inte helt rätt och jag försöker hitta HTML kod till att rätta till detta, men det finns ju ingenting?

Det går inte att ändra html-koden när man använder sig av egetforum-tjänsten, vad jag vet. Det du kan göra är att pröva om din logo ser bättre ut en annan forumdesign/template.

Bomberdumb skrev:
Dessutom har jag inte senaste versionen och det fungerar inte att uppdatera?

Vad jag vet finns ingenting man kan uppdatera själv, utan det uppdateras centralt.

Bomberdumb skrev:
Hur skriver jag i portalen jag har skapat? Förstår inte riktigt hur och jag har tittat i administrationpanelen men där står det ju inget vettigt precis :shock: Hjälp med detta också.

För att administrera din portal loggar du in på forumets administrationspanel, och väl där inne klickar du på fliken som heter "Portal". Där finns inställningarna.

Bomberdumb skrev:
Sen kan jag inte få mina visningsbilder att fundera. Som störst har jag: 115 x 140 och minsta: 100 x 100 och jag har testat från 1200 KiB till 8500 KiB men det fungerar inte. Vad skall jag göra?

Vad händer när du försöker? Får du något felmeddelande och vad står det i det i så fall? Är det din egen visningsbild, för din egen profil det gäller? Eller gäller frågan biblioteket med visningsbilder?

_________________
"I have my shit together... I just can't remember where I put the pile."


ons 01 dec 2010, 12:32
Profil

Blev medlem: tis 30 nov 2010, 16:06
Inlägg: 17
Mitt EgetForum: http://tokiohotelplace.egetforum.se
Inlägg Visningsbilder, signatur och logo fungerar inte?
1. Visningsbilder fungerar inte. Det går bara att ha 100 x 100 och det är det allra minsta jag har inställt på. Högsta är 115 x 140 men det går inte? KiB har jag inställt från 1000 - 8500 men det fungerar inte heller? Vad är problemet? Går detta att fixa?
2. Signaturer visas inte, de ska uppenbarligen fungera men de visas inte i ett inlägg? Vad är problemet här?
3. Logon sitter helt fel på mitt forum. Den täcker inte det jag vill skall täckas. Måste jag göra en helt egen design eller hur ligger det till. När jag vart yngre och gjorde mitt allra första forum så funkade det bara att ladda upp och det var som min egna logo. Men nu ligger den helt fel och lite utanför?

www.tokiohotelplace.egetforum.se


ons 01 dec 2010, 12:33
Profil
Support
Support
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 1595
Ort: Stockholm
Mitt EgetForum: www.egetforum.se
Inlägg Re: Egen logo [delad tråd]
Inlägget ovan sammanfogat med den tråd som redan finns. Svar på frågorna finns ovan + i denna tråd: bilder-visas-inte-eller-videos-i-ett-inlagg-t8623.html

1. Du ställer in maxstorleken för visningsbilder i forumets administrationspanel. vad ha du skrivit in för maxstorlek där?
2. Kontrollera att den användargrupp du tillhör + att användargruppen registrerade användare har rättighet att använda signaturer - även det i administrationspanelen.

_________________
"I have my shit together... I just can't remember where I put the pile."


ons 01 dec 2010, 13:02
Profil

Blev medlem: tis 30 nov 2010, 16:06
Inlägg: 17
Mitt EgetForum: http://tokiohotelplace.egetforum.se
Inlägg Re: Egen logo [delad tråd]
Jag får felmeddelande som ser ut såhär:
Din visningsbild är 115 x 140 minsta är 100 x 100 och högsta är 115 x 140 och bilden måste minst vara 8 KiB

Just nu har jag den inställd på:
Minst: 100 x 100
Högst: 115 x 140
Bytes: 1000 (Har använt från 1000 till 8500)

[s]Sen förstod jag inte vad du menade med signaturerna?[/s] Jag har tillåtit Signaturer för allihopa: Tillåt signaturer: Ja
Men tack så mycket för att du hjälper!

Förresten så tittade jag på en tråd du hade skapat med logon om att man skulle ladda upp den på ett annat sett: tokiohotelplace.egetforum.se/acp den länken funkar inte för mig. Jag kommer fram såhär:
Detta webbkonto, http://tokiohotelplace.egetforum.se har skapats på EgenSajt's enorma webbsystem.
Dock är det så att sidan inte finns.


ons 01 dec 2010, 13:20
Profil
Support
Support
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 1595
Ort: Stockholm
Mitt EgetForum: www.egetforum.se
Inlägg Re: Egen logo [delad tråd]
Du har satt för liten storlek i byte, troligtvis. Pröva att öka mycket där. Dra till med 30 000 byte, eller så på "Maximal filstorlek för visningsbilder:" :) Det är skillnad på en byte och en kilobyte (kB) på samma sätt som det är skillnad på ett gram och ett kilogram (kg)
Byte (enhet) - Wikipedia

_________________
"I have my shit together... I just can't remember where I put the pile."


ons 01 dec 2010, 18:42
Profil

Blev medlem: tis 30 nov 2010, 16:06
Inlägg: 17
Mitt EgetForum: http://tokiohotelplace.egetforum.se
Inlägg Re: Egen logo [delad tråd]
Fungerar fortfarande inte. Har ökat ända till 100000 Bytes. Såhär kommer det upp fortfarande:
Den valda visningsbilden är 80 pixlar bred och 140 pixlar hög. Visningsbilder måste vara minst 100 pixlar breda och 100 pixlar höga, men får inte vara bredare än 115 pixlar eller högre än 140 pixlar.
Dock ingenting om KiB längre. Jag ska förresten se om jag kan ändra max storlek - Gav inget resultat där heller. Står exakt likadant som förut.


ons 01 dec 2010, 19:15
Profil
Support
Support
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 1595
Ort: Stockholm
Mitt EgetForum: www.egetforum.se
Inlägg Re: Egen logo [delad tråd]
Bomberdumb skrev:
Den valda visningsbilden är 80 pixlar bred och 140 pixlar hög. Visningsbilder måste vara minst 100 pixlar breda och 100 pixlar höga, men får inte vara bredare än 115 pixlar eller högre än 140 pixlar.

Du försöker alltså använda en visningsbild som inte är tillräckligt bred. Den måste vara minst 100, men är bara 80.
Pröva med att sänka minsta tillåtna bredd och höjd för visningsbilder. 50x50 kanske, eller nåt sånt?

_________________
"I have my shit together... I just can't remember where I put the pile."


tor 02 dec 2010, 11:13
Profil

Blev medlem: tis 30 nov 2010, 16:06
Inlägg: 17
Mitt EgetForum: http://tokiohotelplace.egetforum.se
Inlägg Re: Egen logo [delad tråd]
Tack så hemskt mycket, det funkade :D


tor 02 dec 2010, 14:26
Profil

Blev medlem: tis 30 nov 2010, 16:06
Inlägg: 17
Mitt EgetForum: http://tokiohotelplace.egetforum.se
Inlägg Re: Egen logo [delad tråd]
Dock har jag fortfarande problem med signaturer. Jag har tillåtit att ha signaturer och tittat allting och allt är som det ska. Men de syns inte? Kan det vara att jag har ett tema som inte stödjer signaturer?


tor 02 dec 2010, 14:59
Profil
Support
Support
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 1595
Ort: Stockholm
Mitt EgetForum: www.egetforum.se
Inlägg Re: Egen logo [delad tråd]
Bomberdumb skrev:
Kan det vara att jag har ett tema som inte stödjer signaturer?

Det kan vara så. Du kan kontrollera det genom att gå till
Administrationspanel -> Stilar -> Och klicka på "Förhandsgranska" för någon av de andra stilarna du har installerade. Då får du se forumet i en annan stil och ser om signaturerna syns då. Kolla gärna i stilen prosilver, eftersom det är standardstilen.

_________________
"I have my shit together... I just can't remember where I put the pile."


lör 04 dec 2010, 19:18
Profil
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 12 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010
phpBB SEO
[ Time : 0.070s | 18 Queries | GZIP : Off ]