Kategoriregler


Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.



Svara på tråd  [ 12 inlägg ] 
Inloggningsstrul! 
Författare Meddelande

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 86
Mitt EgetForum: www.stinsensforum.se
Inlägg Inloggningsstrul!
Hejsan!

Flera av våra medlemmar har hört av sig om inloggningsstrul. Alltså att man loggar in, är inloggad en kort stund och sedan loggas ut igen av sig själv.
Jag tror att detta kan vara ett cookieproblem men flera säger att det inte hjälper att rensa cache, cookies m.m. En medlem säger att det inte är problem med Internet explorer men däremot med alla andra webbläsare.

Därför undrar jag nu om ni känner till något kring det här, alltså om det förekommer några kända driftstörningar hos er just nu som kan påverka detta?

http://www.stinsensforum.se

/Herrman

_________________
/Hälsar Herrman!


fre 28 dec 2012, 00:56
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg Re: Inloggningsstrul!
Helt normalt när forumet har bytt adress några ggr, FF hanterar generellt cookies ganska dåligt. Ingenting vi kan göra från vår sida dock för att lösa det, eftersom buggen sitter i Firefox


fre 28 dec 2012, 14:19
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 86
Mitt EgetForum: www.stinsensforum.se
Inlägg Re: Inloggningsstrul!
Ok, jag tackar för upplysningen och ska meddela det till användaren ifråga.

Men bytt adress? Hag jag missat något för forumet har väl inte bytt adress?

_________________
/Hälsar Herrman!


fre 28 dec 2012, 14:52
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg Re: Inloggningsstrul!
Jo, forumet fick adressen stinsen.egetforum.se ett tag innan vi förnyade domänkopplingen till www.stinsensforum.se


fre 28 dec 2012, 16:03
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 86
Mitt EgetForum: www.stinsensforum.se
Inlägg Re: Inloggningsstrul!
Ok, då är jag med. Denna händelse missade jag totalt fast den måste ha varit kortvarig.

Ser i ACP att egen domän är betalt för nästa år också men på övriga alternativ är det bara betalt fram till årsskiftet så jag hoppas vår forumägare har koll på detta men jag antar att ni mejlar honom om detta på något sätt.

God fortsättning i alla fall.

_________________
/Hälsar Herrman!


fre 28 dec 2012, 16:31
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 86
Mitt EgetForum: www.stinsensforum.se
Inlägg Re: Inloggningsstrul!
Hejsan!

Inloggningsstrulet fortsätter till/från. Vissa kan bara logga in från vissa webbläsare, vissa kan inte logga in alls och ibland loggas man ut igen direkt igen efter inloggning. Vi har kört på med det vanliga att rensa cache och cookies men det verkar inte alltid hjälpa tydligen.

I och med att dessa problem återkommer med jämna mellanrum så påverkar det vårt forum negativt och det är inte bra. Sänder forumet ut felaktiga cookies eller så?

Vi har dessutom fått info om att det verkar vara strul med datum/tidsregistreringarna för besökarnas/medlemmarnas senaste besök.
Det blir alltså fel tidstämpling på vissa medlemmars inlägg samt när dom besökte forumet senast.

Kan det ha med inloggingsstrulet att göra och kan ni titta på detta så vore vi tacksamma?

God fortsättning.
/Herrman

_________________
/Hälsar Herrman!


ons 02 jan 2013, 17:05
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg Re: Inloggningsstrul!
Inget vi kan göra från vår sida dessvärre, det enda att göra från användarna är att rensa webbläsarna och/eller använda andra.


tor 03 jan 2013, 23:22
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 86
Mitt EgetForum: www.stinsensforum.se
Inlägg Re: Inloggningsstrul!
Ok, men andra stycket kan ni nog kika på om datum/tidsregisteringen om det nu är något fel där.

Precis i detta nu så blev det något annat fel så man inte kommer åt forumet utan bara får upp felmeddelande. Detta verkar vara löst.

_________________
/Hälsar Herrman!


tor 03 jan 2013, 23:25
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 86
Mitt EgetForum: www.stinsensforum.se
Inlägg Re: Inloggningsstrul!
Strulet tycks fortsätta för vissa medlemmar så det måste vara något knas med tekniken. Det handlar inte bara inloggning utan det verkar även vara si och så med olästa/lästa inlägg.

Bifogar denna text från en medlem.
Citera:
En medlem skrev:
Inte för att vara tjatig, men nu på kvällen/natten så tänkte jag kolla av om det kommit något nytt. Brukar gå in genom att klicka på 'olästa inlägg', men nu helt plötsligt så fungerar inte det utan jag har tio (10) sidor med olästa inlägg, det äldsta från augusti 2009.

Provade igen att rensa cachen och cookies och loggade sedan in igen, men alla olästa inlägg är kvar. Vet inte om det är samma sak för andra, men är det på det viset så lär det ställa till ännu mer problem för de som vill följa trådar osv. Såg i senaste meddelandet om inloggningsproblem att supporten tydligen inte heller har någon susning om vad som är fel. Då är det allvarligt om det nu uppstår fler fel som irriterar folk.

Kan vara så att det kanske funnits buggar i de nya teman som lagts in, men tycker ändå att det är lite långsökt. Kan dock ändå vara värt att titta på för så här skakigt har forumet inte varit tidigare.


Just detta är det bara en medlem som rapporterat så jag vet inte hur utbrett det är men ni kan väl kolla för säkerhets skull.

Vet inte om det är jag som inbillar mig men jag tycker det verkar som om teknikproblemen med forumet har ökat här den senaste tiden och det är inte bra i så fall. Jag hoppas jag har fel men ber er ändå att undersöka att tekniken fungerar som den ska. Allt detta kan väl inte bero på cookieproblem?

Ha en bra dag.

_________________
/Hälsar Herrman!


fre 04 jan 2013, 12:21
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 86
Mitt EgetForum: www.stinsensforum.se
Inlägg Re: Inloggningsstrul!
Kort rapport.
I dagsläget så verkar det strula med cookies, datum/tidsregistrering för senaste besök och enligt vissa verkar det vara något knas med RSS också. Det måste alltså vara något fel på forumet och des hantering av ovannämnda uppgifter.

Vi vore ytterst tacksamma om ni kunde ordna detta på något sätt.

Kan tillägga att för mig själv fungerar allt som det ska vad gäller dom två första punkterna. RSS använder jag inte så där kan jag inte uttala mig.

_________________
/Hälsar Herrman!


lör 05 jan 2013, 20:04
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg Re: Inloggningsstrul!
Vi har gjort en snabbtitt på forumet och hittar inget fel, så det kan dessvärre ta tid innan vi kan titta närmare på det.


sön 06 jan 2013, 13:53
Profil

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 86
Mitt EgetForum: www.stinsensforum.se
Inlägg Re: Inloggningsstrul!
Ok, jag rapporterar det vidare så länge. Har ni möjlighet att kolla djupare så får ni gärna göra det så snart som möjligt.

Tack i alla fall.

_________________
/Hälsar Herrman!


sön 06 jan 2013, 14:50
Profil
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 12 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010
phpBB SEO
[ Time : 0.076s | 16 Queries | GZIP : Off ]