Kategoriregler


Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.



Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Rullande ämne ? 
Författare Meddelande

Blev medlem: fre 27 apr 2012, 14:50
Inlägg: 143
Mitt EgetForum: skoda.egetforum.se
Inlägg Rullande ämne ?
Vet ej riktigt hur jag skall förklara vad jag menar, men ska försöka.

Jag har skapat ett forum för fotointresserade.
På detta forum finns det nått som heter "Användarnas Bilder"

Inne på denna " Användarnas Bilder" finns det olika kategorier jag gjort för olika sorters foton...så som tex Landskapbilder osv osv.
Det jag skulle vilja är att om man tex går in på Landskapsbilder....att man ska kunna lägga in en bild där UTAN att behöva skapa ett nytt ämne för varje bild.

Dvs att man klickar på ämnet " Landskapsbilder" och där inne lägger man sin bild....och vill nästa man fylla på med sin bild kan han göra det och nästa och nästa...osv osv.

Som det är nu så måste man först skriva en rubrik och skapa ett nytt ämne för varje bild

Finns det en inställning eller funktion som gör att man inte behöver skapa nya trådar för varje bild?
Dvs att "Landskapsbilder" är låst, men att medlemmar kan gå in och posta sina bilder utan att behöva skapa nya trådar hela tiden...

Hoppas ni förstår vad jag menar, för det var lite svårt att förklara :)
har sett en del forum som har det så.

MVH


tis 04 feb 2014, 16:16
Profil
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 05 okt 2013, 21:21
Inlägg: 15
Mitt EgetForum: www.30traktor.egetforum.se/
Inlägg Re: Rullande ämne ?
Ändra på inställningar i kategoribehörigheter. När avbockar rutan så registrerade medlemmar icke kan göra trådar (då kan bara admins och moderatorer skapa trådar i den kategorin).


ons 05 feb 2014, 01:59
Profil

Blev medlem: fre 27 apr 2012, 14:50
Inlägg: 143
Mitt EgetForum: skoda.egetforum.se
Inlägg Re: Rullande ämne ?
Ghost Rider skrev:
Ändra på inställningar i kategoribehörigheter. När avbockar rutan så registrerade medlemmar icke kan göra trådar (då kan bara admins och moderatorer skapa trådar i den kategorin).


Tack, det var inte riktigt det jag menade, men tror att jag hittat vad jag menade....det hette visst "snabbsvar"

Jag har skapat en kategori som heter tex "Landskapsbilder" och klickar man in där så Måste man först skapa en en tråd.

Jag vill att när man klickar in på Kategorin "Landskapsbilder" så ska man kunna lägga in sin bild där direkt UTAN att skapa ny tråd, hur gör man så det funkar ?

PS glöm bort bilden nedan, det var från en tidigare inlägg som jag redigerade nu när jag hittade att det hette Snabbsvar :)


Bilagor:
kat.jpg
kat.jpg [ 259.76 KiB | Visad 4385 gånger ]
ons 05 feb 2014, 16:34
Profil
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 05 okt 2013, 21:21
Inlägg: 15
Mitt EgetForum: www.30traktor.egetforum.se/
Inlägg Re: Rullande ämne ?
mstoltz skrev:
Ghost Rider skrev:
Ändra på inställningar i kategoribehörigheter. När avbockar rutan så registrerade medlemmar icke kan göra trådar (då kan bara admins och moderatorer skapa trådar i den kategorin).


Tack, det var inte riktigt det jag menade, men tror att jag hittat vad jag menade....det hette visst "snabbsvar"

nu när jag hittade att det hette Snabbsvar :)

Aha det var så du menade, bra de löste sig. :)


tor 06 feb 2014, 12:55
Profil
Medhjälpare
Medhjälpare
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons 28 sep 2011, 14:29
Inlägg: 137
Mitt EgetForum: http://www.egetforum.se
Inlägg Re: Rullande ämne ?
Trycker du på svara, så kan du citera flera personers inlägg genom att trycka på quote vid varje persons inlägg.
phpbb har dock i ordinarie utförande inte stöd för citering av enstaka rader eller ord.

//Gusti


fre 07 feb 2014, 15:14
Profil

Blev medlem: fre 27 apr 2012, 14:50
Inlägg: 143
Mitt EgetForum: skoda.egetforum.se
Inlägg Re: Rullande ämne ?
gusti skrev:
Trycker du på svara, så kan du citera flera personers inlägg genom att trycka på quote vid varje persons inlägg.
phpbb har dock i ordinarie utförande inte stöd för citering av enstaka rader eller ord.

//Gusti


Ok, ja det är synd att man inte kan trycka på en såkallad multicitat knapp på varje inlägg man läser i ämnet som man vill kommentera.

tex det finns många inlägg i en tråd....10 st av dom svaren vill man kommentera.....
Då hade det varit smidigast att bara kunna trycka på multicitat för varje svar....och sedan sist välja att svara på alla dessa kommentarer .

Lite struligt som det är nu med att man ska trycka på svara....sedan leta upp alla dom inläggen igen ...för att trycka på citat och svara.
Men klart är phpbb inte uppbyggt så att man skulle kunna lägga in detta så finns det kanske inte så mycket att göra.

men smidigare hade det varit :)


fre 07 feb 2014, 21:55
Profil
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 6 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010
phpBB SEO
[ Time : 0.080s | 18 Queries | GZIP : Off ]