Kategoriregler


Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.



Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Felmarkerade trådar 
Författare Meddelande

Blev medlem: mån 10 jan 2011, 12:03
Inlägg: 133
Mitt EgetForum: http://ehlers-danlos.egetforum.se
Inlägg Felmarkerade trådar
Eftersom jag inte får något svar på följande från Egetforum (i Felrapporteringen) så undrar jag om någon av er här vet om man kan fixa detta själv: Sedan ett tag tillbaks så ser jag 2 olika trådar på mitt forum med ämne och markering som ny tråd (+oläst inlägg) men när jag klickar för att läsa så står det bara "Den valda tråden finns inte." Jag sitter alltså med dessa markeringar om nya olästa trådar men ingenting finns där, och det går alltså inte att ta bort ämnesraden heller från menyn.

Är det någon som vet vad som kan ha hänt och hur man kan bli av med dessa felmarkeringar?


tis 18 mar 2014, 01:25
Profil

Blev medlem: sön 30 dec 2012, 20:35
Inlägg: 117
Mitt EgetForum: SwedishSurvivalist.egetforum.se
Inlägg Re: Felmarkerade trådar
Jag antar att du testat moderationspanelen för att ta bort eller flytta trådarna?

En möjlig "brute-force" metod skulle kunna vara att flytta alla andra trådar till en annan tavla, och sedan dölja tavlan med de krånglande trådarna och göra den andra tavlan synlig istället. Sopa under mattan och sedan lägga en annan matta över... :lol:

Kan dock vara knepigt om där är många trådar...

Eventuellt skulle det sedan till och med gå att ta bort den krånglande tavlan, men jag skulle låta bli. Det skulle kunna ge oväntade sidoeffekter. Är tavlan dold så kan du strunta i den.

Förmodligen är det en "hickup" i databasen. Förhoppningsvis är det något som egetforum kan fixa. Vet inte om det finns verktyg för att automatiskt kolla integriteten i ett forum, och ta bort "dangling" länkar med mera.


fre 21 mar 2014, 14:22
Profil WWW

Blev medlem: mån 10 jan 2011, 12:03
Inlägg: 133
Mitt EgetForum: http://ehlers-danlos.egetforum.se
Inlägg Re: Felmarkerade trådar
Skogsbonde skrev:
En möjlig "brute-force" metod skulle kunna vara att flytta alla andra trådar till en annan tavla, och sedan dölja tavlan med de krånglande trådarna och göra den andra tavlan synlig istället. Sopa under mattan och sedan lägga en annan matta över... :lol:

Kan dock vara knepigt om där är många trådar...

Eventuellt skulle det sedan till och med gå att ta bort den krånglande tavlan, men jag skulle låta bli. Det skulle kunna ge oväntade sidoeffekter. Är tavlan dold så kan du strunta i den.

Förmodligen är det en "hickup" i databasen. Förhoppningsvis är det något som egetforum kan fixa. Vet inte om det finns verktyg för att automatiskt kolla integriteten i ett forum, och ta bort "dangling" länkar med mera.

Vad menar du med "tavlan"?

Anyway, jag fixade det genom att använda mig av funktionen "Markera alla tråda som lästa" och fick då åtminstone bort felmarkeringarna. Nu har dessutom admin dykt upp idag och får se om han plockar bort resterna av trådarna som ju ändå finns kvar, fast de nu är avmarkerade.

Tack i alla fall! Trodde nästan det här forumet var helt dött nu...helt utan reaktioner i 2 olika subforum här i 1 vecka!


fre 21 mar 2014, 14:32
Profil

Blev medlem: sön 30 dec 2012, 20:35
Inlägg: 117
Mitt EgetForum: SwedishSurvivalist.egetforum.se
Inlägg Re: Felmarkerade trådar
Subforum eller kategori.

Alltså flytta alla "riktiga" trådar till en ny kategori och lämna kvar de "dåliga". Dölj sedan kategorin med de dåliga trådarna och låt den nya kategorin ersätta den.


fre 21 mar 2014, 22:50
Profil WWW

Blev medlem: mån 10 jan 2011, 12:03
Inlägg: 133
Mitt EgetForum: http://ehlers-danlos.egetforum.se
Inlägg Re: Felmarkerade trådar
Skogsbonde skrev:
Subforum eller kategori.

Alltså flytta alla "riktiga" trådar till en ny kategori och lämna kvar de "dåliga". Dölj sedan kategorin med de dåliga trådarna och låt den nya kategorin ersätta den.

Ok, njae tror jag väntar och ser vad admin kan åstadkomma istället.


lör 22 mar 2014, 00:36
Profil
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 5 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010
phpBB SEO
[ Time : 0.076s | 16 Queries | GZIP : Off ]