Kategoriregler


Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.



Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Agressiv reklam 
Författare Meddelande

Blev medlem: tis 23 mar 2010, 14:27
Inlägg: 28
Mitt EgetForum: http://sagbacken.egetforum.se
Inlägg Agressiv reklam
Hej!

Tack för en förträfflig forumtjänst, det bara tuffar på, precis som det skall. Vi kör utan reklam och betalar en liten slant för detta. Helt ok. Man brukar upptäcka att det är dags att ta fram PayPal-kontot när det börja blinka reklambanners på den vanligtvis så stillsamma startsidan.

Dock, denna gång använde jag plattan när det inträffade och det var inte bara banners, det kom ett gäng med pop-ups av typen "Ditt Android-system är infekterat och du måste köra virussökning med XXX-Clean-all". Riktigt lurigt att backa ut utan att råka trycka OK någonstans. Det var helt i nivå med vad man kan drabbas av om man råkar klicka fel på någon oseriös länk på något oseriöst ställe (som undertecknad såklart aldrig besöker...).

Nu vet jag att ni inte styr fullt ut över annonsörerna, eller vilket reklaminnehåll som visas - men så mycket skit som det kom måste det skrämma bort nya kunder, i alla fall om de använder en android-platta.

Bara en synpunkt från en i övrigt nöjd kund.


ons 30 dec 2015, 12:09
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg Re: Agressiv reklam
Tack för beröm! Tveksamt dock om en popup kommer från Google Adsense som vi använder, det har jag aldrig sett eller hört talas om sedan vi började 2005. Svårt dock att säga var popupen kom ifrån. Gott nytt år!


tor 31 dec 2015, 12:26
Profil
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 2 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010
phpBB SEO
[ Time : 0.076s | 18 Queries | GZIP : Off ]