Kategoriregler

Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.

Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Mod som aktiverar download? 
Författare Meddelande

Inlägg Mod som aktiverar download?
Tänkt starta ett forum och i det presentera fotografier jag fotat under åren, har fotat i många år och därmed väääldigt mycket bilder.

Nu skulle jag vilja ha det så att jag kan se vem av medlemmarna (kommer bara vara reggade users) som downloadat mina bilder, samt att de innan de får download aktiverat måste skriva en kommentar/tack för bilden.
Alltså kommentaren aktiverar möjligheten att kunna downloada bilden, och att det registreras vem som downoadat respektive bild.

Finns det något mod som fyller mina önskemål??

Senast redigerad av djike fre 26 dec 2008, 02:14, redigerad totalt 1 gång.

tor 25 dec 2008, 21:45
phpBB proffs
phpBB proffs
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Mod som registrerar download?
I phpBB3 kan du göra en grupp (eller flera för downloads i olika kategorier) som har rätt att ladda ner, vanliga registrerade behöver inte få den behörigheten. Det kräver handarbete dock att godkänna gruppmedlemmar. phpBB räknar hur många gånger något laddats ner/ blivit visat.

Detta är också möjligt med Egetforums phpBB2, men där är det ett MOD, som jag åtminstone inte riktigt behärskar, så personligen skulle jag vällja phpBB3 och använda den inbyggda sofistikerade funktionen framför att peta med phpBB2s MOD, men om du börjar utan att kunna varkendera, eller kanske kan phpBB2, så kanske det är lika lätt/ svårt med båda.

Peetra.

Skaffa dig Ubuntu, för snabbare surfning och uppstart av datorn! svenska Ubuntu-forumet hjälper dig med precis allt!

fre 26 dec 2008, 00:13
Profil WWW

Tack för ditt svar, men det var kanske inte exakt det jag frågade efter ;)

Jag skulle vilja ha ett mod som aktiverar download genom att medlemmarna kommenterar i tråden, exempelvis: "-Läckert foto, det lånar jag gärna av dig!"
Då först aktiveras/visas downloadlänken till bilden, det skall alltså vara omöjligt att bara gå in och hämta en bild utan att skriva en kommentar om den.

fre 26 dec 2008, 00:29
phpBB proffs
phpBB proffs
Användarvisningsbild

Jag förstår vad du menar, men försöker komma med alternativa förslag.

Sådan programvara finns alltså inte här. Det är inte alls implementrerat i phpBB. Å ser man bilden, så kan man ju alltid ta skärmdump och kopiera den på så sätt...

Men det som du säger i rubriken finns alltså ordagrant som standard i phpBB3. Man vet hur många som laddat ner en fil eller sett en bild. :)

Skaffa dig Ubuntu, för snabbare surfning och uppstart av datorn! svenska Ubuntu-forumet hjälper dig med precis allt!

fre 26 dec 2008, 02:10
Profil WWW

Inlägg Re: Mod som aktiverar download?
Då ändrar vi rubriken ;)

Har sett det i andra forumvarianter, bla vBulletin har ngt liknande det jag söker.

fre 26 dec 2008, 02:17
phpBB proffs
phpBB proffs
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Mod som aktiverar download?
phpBB kan väl ha ett eller flera liknande MOD, men det är en väldigt speciell önskan, som den stora massan inte skulle ha någon nytta av, så det känns inte aktuellt att leta reda på en sådan och testa ut den för detta omfattande multiforumsystem som Egetforum har. Om du är beredd att betala för serverplats och VBulletin, så är det fritt fram, vi försöker satsa på ällmän, men ändå personlig support och att ha ett så brett spectrum av lättanvända tjänster som möjligt för en så billig peng som möjligt. Många av forumen är ju tom alldeles gratis för administratörerna pga att det går att välja på reklamfinansierat eller att ebtala en minimal summa för att ha ett reklamfritt konto.

Användarvänligt, människonära, smidigt, billigt. Det tycker jag att Egetforum står för.

Men tyvärr ryms inte en enda användares aningen udda önskemål in då. Jag kan givetvis pm:a dig en eller flera bra kontakter om du vill betala normalpriser för foruminstallationer, modsinstallationer (ev. måste din MOD kodas specifikt, om den ska vara just för phpBB, men har man råd, så satsar man ju på det som redan finns, även om det kostar en slant) och webbhotell.

Peetra.

fre 26 dec 2008, 02:44
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 6 inlägg ]