Re: Hur gör man forumet intressant?
Jag hade mitt forum på en annan sajt förut som en klubb och hade då runt 8.000 medlemmar. Lessnade dock på den sajten för det var dyrt med 500 kr i månaden och funktioen var skitdåligt uppbyggt. Jag flyttade hit istället.
Jag håller dock fast vid mitt koncept som jag hade där och som var mycket populärt. Nu har jag än så länge bara 98 medlemmar och det är ju en jätteskillnad mot tidigare men jag jobbar på att få fler medlemmar. Jag brukar regelbundet försöka skapa nya trådar med olika ämnen.
Det jag kör med är att jag har fasta aktiviteter för medlemmarna som de frivilligt kan delta i. Nu handlar mitt forum om katter så konceptet är ju anpassat för det men man kanske kan ta något av detta och omvandla det till sitt eget forumsämne.
Jag har:
Veckans fråga. Varje vecka skapar jag ett inlägg med en fråga som alla kan diskutera. T.ex. vad ger du för mat till din katt?
Veckans medlem. Jag intervjuar en medlem och publicerar intervjun i forumet. Frågorna handlar om medlemmen och dess liv med sina katter.
Veckans citat. Varje vecka publiceras ett nytt citat om katter. Jag lägger citatet i det där vita utrymmet som finns under headern och mellan forumet. (Kommer inte ihåg vad det kallas)
Månadens katt. Varje månad kör vi en bildtävling utefter teman och det har med katter att göra såklart. Den som vinner får sin bild i forumsloggan (headern) hela nästa månad.
Månadens omröstning. Här mäter vi olika saker, te.x. hur många katter alla har, om alla försäkrar sina katter osv.
---------------------------------------------------
Sen måste man ju givetvis tänka efter om det forumsämne man själv tycker är intressant är intressant för många andra också och kan locka