Kategoriregler

Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.

Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Önskar en howto till kontrollpanelen 
Författare Meddelande

Inlägg Önskar en howto till kontrollpanelen
Hejsan! Nu efter att acp-panelen togs bort och allt ska skötas via den vanliga adminpanelen har jag några frågor och undrar om ni inte kan fixa till en liten "howto"?

Postade detta på egensajt men blev tillsagd att posta här istället. Jag undrar följande:

1) Hur gör man för att ladda upp loggor på forumet nu när inte acp-panelen finns kvar? Hittar ingenstans i adminpanelen där jag kan göra det. Och jag vill både byta logga (göra en ny som passar nya layouten)och sätta in vår gamla kategorilogga på andra avdelningar.

2) Kan man ladda upp smileypaket nånstans?

3) Till sist undrar jag om nån kunde komma in till oss och fixa defaultsmilisarna som har varit trasiga rätt länge? De försvann efter en uppgradering för länge sen tillsammans med massa andra bilder.

Jag antar att jag inte är helt ensam om att undra över bla detta. Kommer säkert komma på fler saker vartefter. Så en manual vore inte fel! Och förklaringar vad man kan göra resp. inte göra beroende på vad man har betalat...

http://bbl.forumportal.se/

mån 02 maj 2011, 22:17
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg Re: Önskar en howto till kontrollpanelen
Meandi skrev:
1) Hur gör man för att ladda upp loggor på forumet nu när inte acp-panelen finns kvar? Hittar ingenstans i adminpanelen där jag kan göra det. Och jag vill både byta logga (göra en ny som passar nya layouten)och sätta in vår gamla kategorilogga på andra avdelningar.
På vänstersidan på första sidan i formets ACP finns en meny "Ladda upp logo & favicon"

Meandi skrev:
2) Kan man ladda upp smileypaket nånstans?
Det går inte, men enskilda smilies går att ladda upp

Meandi skrev:
3) Till sist undrar jag om nån kunde komma in till oss och fixa defaultsmilisarna som har varit trasiga rätt länge? De försvann efter en uppgradering för länge sen tillsammans med massa andra bilder.
Ta en titt nu.

tis 03 maj 2011, 09:46

admin skrev:
På vänstersidan på första sidan i formets ACP finns en meny "Ladda upp logo & favicon"

Ok. Huvudlogga laddar man upp där alltså. Men om man vill ha in en annan logga i olika kategoriaavdelningar då? Går det? Vi hade så förut, nämligen.

admin skrev:
Det går inte, men enskilda smilies går att ladda upp

Hur? Och var?

admin skrev:

Ta en titt nu.

Funkar fortfarande inte. De första tre raderna med smilisar syns, resten är trasiga. Snälla, kan du fixa det, så blir jag tacksam!
Till sist, som sagt, nu när kontrollpanelen har förändrats vore det bra om ni skrev om era howto's.

ons 04 maj 2011, 11:45
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Ge gärna exempel på trasiga smilies, alla original phpbb3 smilies är inlagda. Och kategoribilder går att ladda upp i varje kategori.
Smilies laddar man upp under Smilies och "Lägg till flera smilies"

ons 04 maj 2011, 16:41

admin skrev:
Ge gärna exempel på trasiga smilies, alla original phpbb3 smilies är inlagda. Och kategoribilder går att ladda upp i varje kategori.
Smilies laddar man upp under Smilies och "Lägg till flera smilies"

Okey, har tagit en skärmdump. Så här ser det ut:

Bild

Och jag skulle bli tacksam om det kunde fixas. Jag tackar för de andra svaren så länge, men jag fick inte svar på hur man laddar upp olika loggor i olika kategoriavdelningar på forumet, som vi hade förut. Tack på förhand!

ons 04 maj 2011, 19:06
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Loggor laddas upp i varje kategoriavdelningskonfiguration, där man tidigare angav bara sökväg tidigare, där kan man nu välja fil som ladda upp.
Och smilies bör vara tillbaka nu, de där härstammar från phpbb2 tiden ;)

ons 04 maj 2011, 19:38

Tack snälla! Nu ser det ut som det ska helt och hållet!!

:)

Men du, ang. att kunna ladda upp katergoriloggor och enskilda smilisar..så hittar jag inte det du beskriver, det är inte så att man måste uppgradera sig till en annan kostnad för att kunna det?

Tack o bock för hjälp!

ons 04 maj 2011, 20:17
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Nej, det behöver man inte, jag tog en titt i forumet och det syns tydligt där att man kan ladda upp i varje kategori.

ons 04 maj 2011, 20:36

admin skrev:
Nej, det behöver man inte, jag tog en titt i forumet och det syns tydligt där att man kan ladda upp i varje kategori.

Ja, fast när jag försökte med det, så hamnade loggorna på förstasidan i menyraderna istället för överst i varje kategori..men jag ska ta en ordentlig titt en dag, allting är lite snurrigt nu efter alla förändringar. Har inte heller hittat nån flik för att ladda upp smilisar..

Som sagt, en pedagogisk "howto" för alla förvirrade admins och moddar vore ju inte fel ;)

Edit: Stryk det där med ladda upp smilies..hittade just. Det låg gömt under fliken för Inlägg...otippat. ;))

ons 04 maj 2011, 20:49
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Ni måste radera detta porrspamsinlägg: http://bbl.forumportal.se/board/milf-s- ... t4136.html
Det är inte tillåtet med sidor som innehåller porr på egetforum.se

mån 09 maj 2011, 23:45

Jag satt ju och rensade för ett tag sen, måste ha missat denna. Säg gärna till om du ser fler - vi hade väldigt mycket spam ett tag..

ons 18 maj 2011, 23:27
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 11 inlägg ]