Hur avgöra om användare som försöker regga konto är seriös?
Hej!
Vi har, som väl många andra, haft en hel del problem med oseriös spam på vårt forum. Detta trots att vi använder visuell konfirmering. Vi bestämde oss nyss för att prova att låta mig som administratör av forumet konfirmera nya användare. Men inser då raskt att det ju inte gör saken ett dugg bättre. JAg har inte hittat något sätt att avgöra vilka "nya användare" som är seriösa och vilka som försöker registrera sig som användare för att kunna lägga in spamposter. En del användarnman är ju konstiga så man kan förstå att de är oseriösa men andra är ju ibland lite fantasifulla med sina namn så det är svårt att avgöra på bara namnet.
Problemet blev ju nästan större när jag ska konfirmera folk manuellt. Om jag konfirmerar någon känns det ju som att jag i princip också givit dem tillstånd att posta spam
Någon hävdade att spammare ger sig om de inte kommer in på första försöket. Men de kommer ju att få ett mail där det står att deras konto blivit konfirmerat så om de bara går igenom sin mailkorg och klickar på länkar för forum och konton som blivit konfirmerade så är det ju bara för dem att köra på.
Hjälp

! Några bra idéer?