Kategoriregler


Kategori användarna emellan, ge så mycket information om ditt forum som möjligt, så att andra vet vad de ska svara på. url och forumversion åtminstone.



Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Lägga till användare medlem 
Författare Meddelande

Blev medlem: tor 05 sep 2013, 10:34
Inlägg: 4
Mitt EgetForum: baio.egetforum.se
Inlägg Lägga till användare medlem
Hi jag har ett forum som jag inte behövt lägga till nån ny medlem/användare på ett tag men nu skall jag det och det står helt still , hur gör jag? Har för mig att det var en aktiveringskod som kom på mailen men det kosingen? Hjälp till en okunnig!!!!! :)


tor 05 sep 2013, 10:41
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg Re: Lägga till användare medlem
Ta gärna en titt på https://www.phpbb.com/support/documenta ... /index.php


lör 07 sep 2013, 00:02
Profil

Blev medlem: fre 27 apr 2012, 14:50
Inlägg: 143
Mitt EgetForum: skoda.egetforum.se
Inlägg Re: Lägga till användare medlem
Ja detta undrar jag med över....tex hur man själv kan lägga till en användare...dvs att om jag vill lägga till en kompis som kanske inte kan regga sig själv eller nått....hur kan man lägga till en användare själv ?


lör 07 sep 2013, 08:17
Profil

Blev medlem: tor 05 sep 2013, 10:34
Inlägg: 4
Mitt EgetForum: baio.egetforum.se
Inlägg Re: Lägga till användare medlem
Hr kollat lite på det admin la hit, tvärt hittar jag inte nått som hjälper mig ska kolla igen! Men förut så när en registrerade sig som medlem i föreningen som sidan är så skickades et mail till mig där stod att jag bara kan klicka på en bifogad länk som lägger till automatiskt????????? Måste kolla igen!!


lör 07 sep 2013, 18:10
Profil

Blev medlem: sön 30 dec 2012, 20:35
Inlägg: 117
Mitt EgetForum: SwedishSurvivalist.egetforum.se
Inlägg Re: Lägga till användare medlem
Nya användare måste registrera sig. Eventuellt kan du göra det åt dem, men det är direkt olämpligt eftersom det handlar om att ingå en form av avtal och lova att följa regler och sådant. Dessutom vet du då deras lösenord. Det är dessutom lite creepy om någon registrerar någon annan på ett forum, utan kännedom eller kanske rentav utan godkännande. :S

Som admin kan du ställa in om medlemmar skall släppas in automatiskt eller först godkännas av admin, innan de släpps in. Om du har inställt att de skall godkännas hamnar medlemmarna bland inaktiverad medlemmar. Du kan kolla och sedan aktivera dem. Om du inte har godkännande aktiverat så blir medlemmarna medlemmar med en gång. Kan vara lite riskabelt för man kan få in bottar som gör spaminlägg. Du skall aktivera någon CAPTCHA för att förhindra det. Eller iaf göra det svårare. :twisted:


sön 15 sep 2013, 08:58
Profil WWW

Blev medlem: tor 05 sep 2013, 10:34
Inlägg: 4
Mitt EgetForum: baio.egetforum.se
Inlägg Re: Lägga till användare medlem
Jo jag är admin och jag har godkännande! Före så kom ett aktiveringslänk från den som reg sig! Inte nu?
Får att den har registrerat sig Inge annat!

Ingen hamnar på inaktiva eller på annan plats? Kan jag av okunnighet bockat av någon funktion ? Kanske jag ska prova att göra så de kan komma in själv? Bara att ta bort dem som inte man vill ha där? Ja i alla fall har jag nu två som vill gå med men jag kan inte få ind em i forumet!


sön 15 sep 2013, 12:07
Profil

Blev medlem: sön 30 dec 2012, 20:35
Inlägg: 117
Mitt EgetForum: SwedishSurvivalist.egetforum.se
Inlägg Re: Lägga till användare medlem
Om de har registrerat sig och väntar på att du skall godkänna/aktivera dem hittar du dem under fliken Användare och grupper, sedan Inaktiva användare.

Prova att registrera en testanvändare och se vad som händer. Du kan behöva ett extra epostkonto för att kunna testa fullständigt.

Under fliken Allmänt, sedan Inställningar för användarregistrering kan du styra hur det skall fungera när användare registrerar sig.

Vill du göra det lätt och snabbt att bli medlem så är det bäst att ta bort kontoaktivering. Sätt den till ingen. Men se då också till att aktivera CAPTCHA kontroll så att ditt forum inte invaderas av spammare...

Du kan själv testa de andra alternativen för kontoaktivering för att se vad de gör. Jag har bara testat kontoaktivering av administratör. Det är då nya medlemmar hamnar som Inaktiva.

Sedan är det enklast att inte lägga nya medlemmar i gruppen Nya medlemmar. Gör du det måste du styra behörigheten för nya medlemmar separat, och senare ändra deras standardgrupp till normala registrerade användare.

Prova dig fram. Skapa och ta bort nya användare och se vad som händer.


sön 15 sep 2013, 14:20
Profil WWW

Blev medlem: lör 16 maj 2020, 10:06
Inlägg: 3
Mitt EgetForum: Jämtlandsgatan 140
Inlägg Re: Lägga till användare medlem
Hej har precis startat ett forum och nu försöker min styrelse till en början att registrera sig men tyvärr är det nåt fel förmodligen har jag gjort fel, när medlemmen godkänner avtalet visas en sida med

Sidan fungerar inte
seniornethava.egetforum.de kan för närvarande inte hantera förfrågan.
HTTP ERROR 500

jag är novis på sånt här så om någon kan hjälpa mig vore jag tacksam
Henke Råssmo


lör 16 maj 2020, 10:27
Profil
Programmerare
Programmerare
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 30 jun 2008, 03:07
Inlägg: 5412
Mitt EgetForum: https://www.egensajt.se
Inlägg Re: Lägga till användare medlem
Prova att byta tema och se om det hjälper.


sön 17 maj 2020, 14:15
Profil

Blev medlem: lör 16 maj 2020, 10:06
Inlägg: 3
Mitt EgetForum: Jämtlandsgatan 140
Inlägg Re: Lägga till användare medlem
Tack för svar det funkar nu men samma problem hade 2 andra forum som jag känner till


sön 17 maj 2020, 21:21
Profil
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 10 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010
phpBB SEO
[ Time : 0.073s | 16 Queries | GZIP : Off ]