Kategoriregler

En tråd per forum! Endast för forum skapade hos oss, andra forums presentationer modereras och vid upprepade överskridelser kan användaren varnas eller bannas.

Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Ett forum som verkligen behövs! 
Författare Meddelande
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Ett forum som verkligen behövs!
Jag har lagt märke till att det finns något som verkigen saknas ett reklam forum här bland de svenska forum hostarna. Det som verkligen behövs är ett forum som handlar omatt göra reklam för om man har gjort något eget forum som till exempel handlar om en grupp eller artist. Det råkar nämligen vara så att jag har gjort ett eget forum om min favoritduo, Pet Shop Boys. Intresserad av att veta met? Ja, då får ni se till att skapa lite flikar där man kan göra reklam också. Det som behövs är egentligen några stycken flikar och dessa är:

Gör reklam för ditt forum
Under denna flik får dom andra medlemmarna möjlighet att göra reklam för sina forum och berätta om vad forumet handlar om så att andra kommer dit.

Gör reklam för tjänster på forumet
Här gör du reklam för att du kanske behöver extra personal på forumet. Du kanske behöver en extra admin, en moderator, global moderator eller vad det nu kan vara.

Forumsgranskning
Den här tjänsten innebär helt enkelt att någon tar sig en titt på ditt forum och gör en bedömning av hur det ser ut, hur aktivt det är. Är det något som är fel eller kanske behöver förbättras?

Smygreklam
För att verkligen få dom andra medlemmarna att se just ditt forum kanske du behöver kunna göra lite små extragrejer, som t ex att:

lägga ditt forums länk längst ner på forumet
gör flaggreklam - låter ditt forums flagga rotera i en slumpmässig ordning längst upp på forumet
länkreklam - att någon ur forumets personal tar med sig din länk i sin signatur.
Postutbyte
Det här betyder helt enkelt att du ber medlemmarna registrera sig hos dig och posta där i utbyte mot att du gör detsamma hos dom. Det kan likaväl handla om registerings - eller länkutbyte.

Det finns en hel hop med reklamforum ute på nätet, men inget som riktar sig specifikt till personer som har gjort något musikforum eller artistforum, direkt. Dessutom ser jag att det inte finns något sånt här, för dom som har startat forum med svenska hostar. Nåväl, det var allt jag ville säga. Tack för att ni tog er tid att läsa.

/Skorpion76

fre 10 okt 2008, 07:09
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 1 inlägg ]