Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Om att söka kontakt på "fel" sätt! 
Författare Meddelande
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Om att söka kontakt på "fel" sätt!
Jag har en sak att erkänna. Jag har fruktansvärt svårt att kontrollera mig själv och behärska mig. Det kan räcka med att jag får syn på någon som jag tycker om för att jag ska flippa ur helt och hållet. Jag vet inte om det här har med mitt handikapp att göra, men det är i alla fall väldigt jobbigt och på grund av det har jag fått möta mycket ilska och irritation, vilket har gjort att jag ofta har blivit väldigt ledsen för den sakens skull. Av någon anledning finns det snudd på ingen kunskap alls om det här och det lämnar naturligtvis fältet fritt för personer som vill göra sig lustiga på min bekostnad.
Om jag känner att jag tycker om någon väldigt mycket blir jag väldigt glad när jag tänker på honom och det är ju självklart och så pratar jag om den personen hela tiden. Det skulle jag tro är ganska vanligt egentligen, men samtidigt innebär det att det lämnar fältet fritt för personer som vill göra sig lustiga på min bekostnad. Det tar inte särskilt lång tid för dem att upptäcka att de kan räcka med att nämna den här personens namn för att jag helt ska tappa fattningen och börja skratta hysteriskt.
Om det får fortsätta gör de så om och om igen och till slut blir allt så inarbetat att jag till slut uppfattar det som ett "normalt" sätt att söka kontakt på. Det är mycket därför som folk har blivit så arga på mig, för de menar att en normal människa i min ålder borde väl för f... veta att man inte gör så och att den personen som jag utsätter för mitt felaktiga och konstiga sätt att söka kontakt på kan bli generad och tycka att det är enormt jobbigt.
Jag vet inte hur många gånger jag har varit hos psykologen eller ens blivit uppmanad att gå till en psykolog för att söka hjälp för det här därför att det är ju ett beteende som inte är normalt. Eftersom jag har fått så mycket ilska riktad emot mig har jag helt slutat leta efter en pojk- eller flickvän. Jag tror inte att någon kan älska mig eller ens att jag kan älska någon tillbaka. Dels på grund av det här, men också på grund av att jag faktiskt växte upp med en pappa som är sjukligt besaatt av ett perfekt uppförande.
Han kan inte acceptera att man visar starka känslor, eufori eller liknande och upptäcker han det gör han allt för att förstöra det och de gånger han har rutot åt mig att sluta dansa inne på mitt rum eller liknande är så många att de är omöjliga att räkna. När jag var yngre hade vi en hund, en hanhund som inte var kastrerad och det gjorde ju naturligtvis att han blev extatisk när tikarna löpte och slickade sig i... När min pappa såg det blev han förbannad och röt åt hunden att sluta.
Visst skulle jag kunna skärpa mig om jag verkligen gav mig den på det, men det kräver en sån fruktansvärd kraftansträngning och även om jag tog i så jag blev blå är det ändå ingen säker garanti för att jag skulle bli accepterad för den jag är. Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra att jag måste tänka på att lägga band på mina känslor och visst är tanken rätt i sig, men eftersom jag är cp-skadad och blir spastisk så fort jag anstränger mig är det inte värt det.
Därför är det en sån enorm tur att dessa forum finns där man kan skriva ner sina tankar och känslor utan att behöva skämmas det minsta för att man är annorlunda. I och med att pappa var en sån perfektionist och vägrade låta mig visa vad jag kände är det så mycket undanträngda och "förbjudna" känslor som väller fram när jag ser någon jag gillar. Det är så mycket känslor oxch så starka känslor - allt på en gång och till råga på allt får jag nära på panik när allt bara väller fram och jag inte klarar av att lägga band på alla känslor. Det är verkligen fruktansvärt och då blir det ju knappast bättre av att det bemöts med ilska heller! Det är därför jag väljer att fastna för kändisar istället som jag vet helt säkert att jag inte kan få. Visst är det sant att ingen av dem kan säga att de älskar eller tycker om mig, men då slipper jag i alla fall skämmas över att jag känner som jag gör!

_________________
Bild
Bild


tor 23 apr 2009, 14:48
Profil WWW
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 06 apr 2009, 20:14
Inlägg: 323
Mitt EgetForum: http://pratqvarnen.egetforum.se
Inlägg Re: Om att söka kontakt på "fel" sätt!
Skorpan, gläds åt de vänner du har på forumen, du är accepterad som en jättefin människa hos oss på Lekparken, och jag tror inte vi skiljer oss från mängden. Att du sedan kommer i kontakt med människor Irl, som inte kan acceptera dig det får du försöka ignorera, för varenda människa som med ett dumt beteende trakasserar dig, det är är inga människor du behöver i ditt liv. KRAM!!


tor 23 apr 2009, 17:53
Profil
Forumaktivist
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 05 okt 2008, 14:23
Inlägg: 451
Ort: Oskarshamn
Mitt EgetForum: diagnoser1.egetforum.se/
Inlägg Re: Om att söka kontakt på "fel" sätt!
Tack South! Jag är glad att jag har er vänner här på internet och de olika forumen.

_________________
Bild
Bild


tor 23 apr 2009, 19:14
Profil WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 3 inlägg ] 

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010
phpBB SEO
[ Time : 0.027s | 15 Queries | GZIP : Off ]